آیا روغن کنجد برای پوست مفید است

روغن کنجد برای پوست مفید است، راه های زیادی برای استفاده از این روغن وجود دارد، از جمله:

آشپزی. روغن کنجد ارگانیک طعم کمی آجیل دارد و برای غذاهای سرخ شده و سس های سالاد عالی است. تحقیقات نشان می‌دهد که دارای فواید زیادی برای سلامتی است. یک مطالعه نشان داد که روغن کنجد ممکن است به کاهش کلسترول و التهاب در بدن کمک کند. یک مطالعه دیگر نشان داد که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. در نهایت، یک مطالعه حیوانی در سال 2002 نشان داد که ممکن است دارای ویژگی های پیشگیری کننده شیمیایی نیز باشد.
دهانشویه. خواص ضد باکتریایی روغن کنجد آن را به یک دهان شویه موثر تبدیل کرده است. استفاده از روغن به عنوان دهانشویه یک تکنیک آیورودا است که به روغن کشی معروف است.
رفع یبوست. شواهد حکایتی نشان می دهد که روغن کنجد رقیق شده ممکن است به تسکین یبوست جزئی کمک کند. برای استفاده، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن ارده کنجد یزد را با آب مخلوط کرده و دو بار در روز میل کنید.


تغذیه مو و پوست سر. همان مواد مغذی و خواصی که روغن ارده اردکان را برای پوست شما مفید می کند، برای موهای شما نیز صدق می کند. سعی کنید مقدار کمی روغن کنجد را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و در صورت خشک بودن انتها روی آن تمرکز کنید. روغن را حداقل یک ساعت روی مو یا پوست سر خود بگذارید، سپس آبکشی کنید.
تبلیغات

خط پایین
روغن کنجد با خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی خود می تواند از راه های مختلفی به پوست شما کمک کند. ممکن است به ویژه برای پوست مستعد آکنه و اسکار آکنه مفید باشد.

روغن کنجد به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد، از جمله کاهش فشار خون و کلسترول.

اگر می خواهید از روغن کنجد خانگی برای پوست خود استفاده کنید، ممکن است بخواهید با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید تا بفهمید آیا این روغن برای نوع پوست شما مناسب است یا خیر.

  • منابع:
    1. 10Science-Backed Benefits of Sesame Oil
  • تبلیغات: 
    1. عاقبت داروی ضد یبوستی که از مایع ظرفشویی تولید شد
    2. فروش عمده دستگاه کلاغ پران صوتی