خوردن نخود سبز در بازار موجب بهبود خوابیدن می شود

نخود سبز در بازار مانند نخود یا لوبیا به خانواده تعلق دارد، اما به یک جنس گیاه شناسی متفاوت است.

دو نوع اصلی از نخود متمایز می شود نوع Desi، دانه های چروکیده کوچک با رنگ تیره و با گل های رنگارنگ که عمدتاً در آسیا رشد می کنند، و نوع کابلی، با دانه های رنگ روشن، که در حوزه مدیترانه و همچنین در آمریکای جنوبی یافت می شود.

اگرچه امروزه انواع مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها به تازگی ساخته شده اند، باغبان آماتور به ندرت در فرانسه اشاره ای به تنوع خریداری شده پیدا می کند.

نخود “کابلی” گیاهی است علفی یکساله با عادت بوته ای به ارتفاع حدود 50 سانتی متر که سیستم ریشه منشعب آن می تواند تا عمق بسیار زیادی در زمین فرود آید.

ساقه های راست و منشعب به طور کلی دارای برگ های ترکیبی سبز تیره، با برگچه های بیضی شکل و دندانه های ریز متعدد است.

گلدهی سخاوتمندانه، که از گلهای کوچک، منفرد و سفید پاپیلیوناس تشکیل شده است، از ماه ژوئن آغاز می شود و با ظهور اولین غلاف های حاوی دانه ها ادامه می یابد. نسبتاً کوتاه اما بسیار متورم، حاوی دو دانه بژ با پوشش نازک دانه سفید خامه ای هستند.

اگرچه منطقه رشد نخود در فرانسه عمدتاً در اطراف حوضه مدیترانه متمرکز است، نخود گیاهی مقاوم است. اما اگر در برابر سرما مقاومت نسبتاً خوبی داشته باشد، تمایل کمتری به حمایت از رطوبت خاک دارد.

سیستم ریشه عمیق آن همچنین به آن اجازه می دهد تا در برابر خشکسالی تابستان در زمان باردهی مقاومت کند و از آن استقبال کند.

نخود را می توان در بیشتر خاک های سطحی یا عمیق، غنی یا فقیر کشت، به شرطی که زهکشی خوبی داشته باشد. فقط زمین های سرد و مرطوب ممنوع است. با این حال بهترین خاک ها آنهایی هستند که به سرعت گرم می شوند.