در گذشته با ظروف مسی زنجان مراسم عروسی خود را برگزار میکردند

مس یک ماده معدنی و عنصر ضروری برای زندگی روزمره ما است. ظروف مسی زنجان از این ماده ساخته شده است.

این فلز به دلیل شکل پذیری بالا، چکش خواری، رسانایی حرارتی و الکتریکی و مقاومت در برابر خوردگی، یک فلز عمده صنعتی است. این یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی روزانه ما است.

خاصیت ضد میکروبی آن برای پیشگیری از عفونت اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. از نظر مقدار مصرف در ایالات متحده پس از آهن و آلومینیوم در رتبه سوم قرار دارد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) تخمین می زند که هر آمریکایی متولد سال 2008 در طول زندگی خود از 1309 پوند مس برای نیازها، سبک زندگی و سلامتی استفاده می کند.

زندگی مدرن ما را به طرز عجیبی به سمت ظروف آشپزی فولادی، شیشه ای و نچسب سوق داده است، اما مزایای آیورودا هنوز در ظروف قدیمی مدرسه برای پخت و پز یا خوردن نهفته است.

مس، که اغلب به عنوان “جواهرات آشپزخانه” شناخته می شود، برای چندین دهه ظروف آشپزخانه و ابزارهای تکنولوژیکی را زینت داده است.

اما، اغلب این فکر در ذهن ما ایجاد می شود که آیا ظروف مسی برای سلامتی مفید هستند؟ این مقاله شما را به مزایای مختلف ظروف مسی در زندگی روزمره ما راهنمایی می کند.

فلزات آیورودا مانند مس دارای خواص قابل توجهی برای حفظ ارزش غذایی غذا هستند و به همین دلیل است که توصیه می شود از ظروف پخت و پز و ظروف ساخته شده از مس استفاده کنید.

استفاده از مس به طور گسترده ای توسط آیورودا، قدیمی ترین و قابل اعتمادترین شکل مراقبت های بهداشتی و علم زندگی پشتیبانی می شود.

برای افراد نوع کافا (مستعد افزایش وزن، سرفه و احتقان)، مس یک برگ برنده است. از آنجایی که مس با خورشید و آتش مرتبط است، Ergo، آگنی (آتش) را در بدن افزایش می دهد که منجر به افزایش سرعت متابولیسم می شود.

ثابت شده است که مس یکی از بهترین فلزات برای نگهداری و پخت برنج در نهایت تازگی است زیرا هر دانه به طور جداگانه پخته می شود. آب آشامیدنی که در یک ظروف مسی یک شبه ذخیره شده است یک روند نوظهور است و دیگر یک مد نیست زیرا مزایای قابل توجهی از نوشیدن آب در ظروف مسی وجود دارد.