سیمان نانو پلیمریزه نوعی سنگ مصنوعی است

نانو سمنت پلاست یا سیمان نانو پلیمریزه نوعی سنگ مصنوعی است سنگ اسلب مصنوعی که با جابجایی ساختار مولکولی سیمان و انجام واکنش های پلیمریزاسیون و تشکیل شبکه زنجیره ای قوی در سیمان قابل تولید است.

این واکنش باعث بلوری شدن سیمان و تشکیل شبکه کریستالی در آن می شود و در نهایت محصول نهایی تا 3 برابر بیشتر از بتن مقاومت می کند و در چنین شرایطی از نظر استحکام با اکثر سنگ های طبیعی برابری می کند.

در زیر جدولی وجود دارد که مشخصات فیزیکی و مکانیکی سمنت پلاست را با سنگ های طبیعی مقایسه می کند
مزایای سنگ مصنوعی در مقابل سنگ طبیعی:

بهبود دانش فلزی و شیمیایی انسان، به ویژه پلیمر، تحول شگفت انگیزی را در صنایع معدنی و ساختمانی ایجاد کرده است.

سنتز مواد شیمیایی مصنوعی و احیای مواد معدنی از طریق فعل و انفعالات شیمیایی یکی از توابع پلیمرشیمی در قرن حاضر است. شاید ترکیب مواد معدنی و عناصر با هم و تولید ترکیبی جدید به نام سیمان پلاست علمی ترین تحول در صنعت ساختمان در قرن بیستم باشد.


برخی از مشکلات استفاده از سنگ طبیعی در صنعت ساختمان به شرح زیر است:

تخریب محیط برای کشف منابع سنگ طبیعی و هزینه های زیاد برای استخراج، برش و صیقل دادن آنها، رنگ های محدود، محدوده رنگدانه کم، هزینه های بالا برای حمل و نقل به دلیل وزن زیاد و استحکام چسبندگی کم به بدنه ساختمان… و راه حل جایگزینی آنها با سنگ های مصنوعی در شرایط کنترل شده است.
استفاده از فناوری های روز در صنعت ساختمان منجر سنگ مصنوعی مشکی به تولید محصولاتی با استحکام و کیفیت بالاتر می شود. یکی از این فناوری ها، سنگ مصنوعی است که کاربرد وسیعی در صنعت ساختمان دارد.

تکنولوژی های مختلفی برای تولید سنگ های مصنوعی وجود دارد سنگ اسلب ساختمانی که یکی از آنها سیمان پلاست است.

سیمان – پلاست یا سیمان پلیمریزه شده مخلوطی از مواد معدنی و مواد شیمیایی است که بافت های مولکولی سیمان را تغییر داده و باعث واکنش های پلیمریزاسیون می شود.

شرکت سنگ مصنوعی هونام مبتکر این فناوری در ایران است سنگ کفپوش مرمریت که با استفاده از مواد معدنی داخلی و رزین های مخصوص داخلی موفق به تولید این سنگ های مصنوعی منحصر به فرد شد.
جذب آب کم و کشش، خمش، مقاومت فشاری ایده آل از ویژگی های این سنگ ها در کنار وزن کم و فرسایش کمتر است.

  • منابع:
    1. Advantages Of Artificial Stone VS Natural Stone
  • تبلیغات: 
    1. لوبیا خشک اغلب به عنوان حبوبات غلات شناخته می شود
    2. با چه کابل برقی می توان آتش را خاموش نمود؟
    3. داشتن زندگی شاد تنها آرزوی این روزها!
    4. پخش ترشی سیر حبه ای اعلا به قیمت کارخانه