فروش ویژه نخود سبز پاک شده 1408 به مناسبت روز مادر

نخود سبز پاک شده 1401 از نظر ژنتیکی با بادام زمینی مرتبط است زیرا هر دو بخشی از خانواده حبوبات هستند. داده ها نشان می دهد که برخی از افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در صورت مصرف پروتئین نخود نیز ممکن است واکنش های آلرژیک داشته باشند.

 

تولید کنندگان مواد غذایی از پروتئین نخود به طور گسترده به عنوان منابع پروتئینی و به عنوان مواد تشکیل دهنده در انواع غذاها استفاده می کنند.

به عنوان مثال، آنها را می توان به عنوان جایگزین گلوتن و پروتئین حیوانی به دلیل خواص امولسیون کنندگی و ژل کنندگی آنها استفاده کرد.

افرادی که این غذاها را می خورند نسبت به زمانی که نخود کامل می خورند در معرض مقادیر بیشتری از پروتئین نخود قرار می گیرند زیرا پروتئین استخراج و غلیظ شده است.

بهداشت کانادا ایجاب می کند که پروتئین نخود در لیست مواد غذایی بسته بندی شده قرار گیرد. برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی هشداری را به برچسب مواد غذایی اضافه می کنند تا حساسیت بالقوه محصولات حاوی ترکیبات نخود را برای افراد مبتلا به آلرژی به سایر حبوبات مانند بادام زمینی نشان دهد.

با این حال، این نوع اخطار بر اساس مقررات فعلی برچسب زدن آلرژن مواد غذایی مورد نیاز نیست و همه تولیدکنندگان آن را اضافه نمی کنند.

تفاوت بین نخود فرنگی و نخود فرنگی خرد شده؟ اینها بذرهای همان گیاه هستند نخودها از گونه‌ای که دانه‌های درشت و گرد می‌دهند، پوسته پوسته شده و خشک می‌شوند، سپس پوشش سلولزی خود را از بین می‌برند.

سپس دو قسمت (لپه ها) از هم جدا شده و اغلب با تالک یا گلوکز لعاب داده می شود. بنابراین نخود فرنگی از وضعیت سبزی تازه به سبزی خشک می رسد. نخود خرد شده طعم نسبتاً خاصی دارد، طعمی قوی دارد.

مانند همه حبوبات، نخود فرنگی دارای خواص تغذیه ای جالبی است: آن ها سرشار از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و نمک های معدنی هستند. آنها همچنین سرشار از فیبر هستند که گاهی اوقات هضم آنها را سخت می کند، مگر زمانی که کاملا آسیاب شده باشند، مانند سوپ یا پوره.