فروش چای خشک در ترکیه ممنوع شد

چای خشک در ترکیه یکی از پرکاربردترین غذاهاست. خواص چای سبز، سیاه، گیاهی و میوه ای چیست؟ و در هنگام آماده سازی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

چای بسته به نحوه تهیه و برگ‌ها، گل‌ها و سایر قسمت‌های گیاه که دم می‌شود، می‌تواند شما را بیدار یا خسته کند، تشنگی شما را رفع کند، هضم غذا را بهبود بخشد، علائم سرماخوردگی و درد را تسکین دهد و به استرس و بی‌خوابی کمک کند.

راه طبیعی چای واقعی منحصرا از گیاه چای همیشه سبز تهیه می شود. چای سبز و چای سیاه از این درختچه به دست می آیند. به طور دقیق، نوشیدنی های تزریقی ساخته شده از میوه و گیاهان، چای نیستند.

پس از پژمرده شدن مرحله ای که در آن رطوبت از بین می رود چای سبز فقط برای مدت کوتاهی حرارت داده می شود، بخارپز یا برشته می شود.

بنابراین، تمام مواد تشکیل دهنده برگ تازه چای حفظ می شود.چای سبز و سیاه راه های خوبی برای شروع روز هستند زیرا حاوی تئین هستند.

این ماده از نظر شیمیایی با کافئین موجود در قهوه یکسان است. چای فشار خون را افزایش می دهد و شما را بیدار می کند. 200 میلی لیتر چای سیاه بین 40 تا 100 میلی گرم تئین دارد.

بر خلاف کافئین، تئین به مواد گیاهی خاصی (پلی فنول ها) متصل است و فقط در روده آزاد می شود. بنابراین، اثر بیداری چای دیرتر شروع می شود، اما بیشتر طول می کشد.

آخرین چای حاوی تئین را باید در اوایل بعدازظهر نوشید تا خواب شبانه را مختل نکند. اگر چای سیاه بیش از دو تا سه دقیقه دم بکشد، تانن بیشتری آزاد می شود.

چای را می‌بندند، به طوری که چای دیگر کار نمی‌کند. با این حال، تانن ها می توانند معده را ناراحت کنند.پلی فنول ها عمدتا در چای سبز و به میزان کمتری در چای سیاه یافت می شوند.

آنها به اصطلاح رادیکال های آزاد را جذب می کنند، تقسیم سلولی را تحریک می کنند و از قلب و عروق خونی محافظت می کنند. چای را نباید خیلی داغ نوشید. اگر می توانید به راحتی فنجان یا کاسه را در دستان خود بگیرید، دمای آن مناسب است.

نوشیدنی های خیلی داغ می توانند به غشاهای مخاطی آسیب بزنند.