فوم سقفی شیراز با دیدن انسان ها گرما را به خود جذب می کند

مواد ذخیره‌سازی انرژی حرارتی فوم سقفی شیراز نقش بسیار مهمی برای بار گرمایش و سرمایش پوشش‌های ساختمان دارند.

این تحقیق بر روی ساخت مواد TES جدید به عنوان یک بتن سبک وزن با ادغام PCM میکرو کپسوله شده (MPCM) با فوم بتن (FC) برای بهبود جرم حرارتی ساختمان ها متمرکز شد.

طراحی جدید مصالح ساختمانی ترکیبی با ترکیب خاصیت عایق ایستا FC و خاصیت تنظیم حرارت دینامیکی MPCM ارائه شده است. در تولید FC نوآورانه شامل MPCM، MPCM در 5%، 10% و 15% وزنی استفاده شد.

MPCM چگالی ظاهری را تا 592.1 کیلوگرم بر متر مکعب، مقاومت فشاری تا 2.52 مگاپاسکال و هدایت حرارتی را تا 0.153 W/mK افزایش داد. تجزیه و تحلیل طیف‌سنجی فروسرخ تبدیل فوریه (FTIR) تایید کرد که هیچ گونه تعامل شیمیایی بین MPCM و اجزای FC رخ نمی‌دهد.

دمای ذوب شروع و ظرفیت ذخیره انرژی به ترتیب 11.88 درجه سانتی گراد و 204 J/g برای MPCM و 12.27 درجه سانتی گراد و 30.8 J/g برای FC-MPCM اندازه گیری شد.

دمای مرکز اتاق با بتن فوم آغشته به MPCM با توجه به اتاق مرجع در طول روز حدود 1.9 درجه سانتیگراد کمتر شد. علاوه بر این، پس از ساعت غروب خورشید حدود 1.72 درجه سانتیگراد دمای مرکز اتاق بالاتری را بدست آورد.

خواص فیزیکی مکانیکی و حرارتی مفید، FC-MPCM را به عنوان ماده موثر انرژی برای تولید اجزای ساختمانی تنظیم کننده حرارت تبدیل می کند.فقر انرژی یکی از حیاتی ترین واقعیت هایی است که کشورها با آن مواجه شده اند، زیرا مانند حفره بزرگی در اقتصاد کشورهاست.

این بر امید به زندگی و کیفیت، آموزش، زیرساخت‌ها و غیره تأثیر می‌گذارد. از زمانی که استانداردهای زندگی در دنیای مدرن افزایش یافته است، فقر انرژی در سطح جهان به دلیل وابستگی به انرژی افزایش یافته است.

کشورها تلاش زیادی برای یافتن راه‌ها و راه‌حل‌هایی برای مقابله با فقر انرژی می‌کنند. انرژی مصرف شده در ساختمان ها یکی از عوامل اصلی فقر انرژی در کشور است.

حدود 35 تا 40 درصد از انرژی مصرفی سالانه یک کشور به دلیل گرمایش و سرمایش در سازه هاست که نرخ بسیار بالایی دارد. همانطور که توسط آژانس بین المللی انرژی اعلام شده است، مصرف انرژی در سراسر جهان تا سال 2035 تا 30 درصد تشدید خواهد شد.