فیلتر خودرو سواری راننده را از آتش گرفتن نجات داد

برای اینکه وسیله نقلیه شما به خوبی کار کند، به فیلتر خودرو سواری متکی است تا مکانیک های پیچیده را از آلودگی و کثیفی دور نگه دارد. فیلترهایی که با آلاینده‌ها مسدود می‌شوند به سرعت بر عملکرد خودروی شما تأثیر می‌گذارند و منجر به مشکلات مکانیکی جدی می‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که ماشین شما به طور منظم سرویس شود.

فیلترهای مختلف برای پاک کردن ناخالصی‌های موجود در خودروی شما طراحی شده‌اند و هر کدام نقشی در عملکرد روان آن در کوتاه‌مدت و جلوگیری از خرابی در طولانی مدت دارند.

چهار نوع فیلتر خودرو وجود دارد که تقریباً در هر وسیله نقلیه سوختی استفاده می شود: دو فیلتر هوا، یک فیلتر سوخت و یک فیلتر روغن.

موتورهای احتراق داخلی برای عملکرد موثر به هوای تمیز نیاز دارند. برای دور نگه داشتن موتور خودرو از آلاینده ها، فیلتر هوا زباله ها و آلاینده ها را از بین می برد. اگر این مواد مانند گرده، گرد و غبار، کثیفی جاده و حشرات راه خود را پیدا کنند، اگر فوراً مشاهده نشود، می تواند باعث آسیب داخلی موتور شود.

فیلتر هوای مسدود شده برای مصرف سوخت مضر است و همچنین باعث مشکلات مکانیکی دیگری مانند کندی موتور یا شلیک نادرست می شود. از سوی دیگر، همانطور که نمودار وزارت انرژی ایالات متحده در زیر نشان می دهد، موتورهایی که روی فیلتر تمیز کار می کنند، شتاب بهتری دارند.

فیلتر هوای کابین خودروی شما بخشی از سیستم تهویه آن است. این کمک می کند که هوای داخل کابین خودرو تمیز و عاری از آلاینده های هوا (مانند گرد و غبار، گرده، دود اگزوز و غیره) در حین رانندگی باشد.

حفظ کیفیت هوای کابین تنها وظیفه فیلتر هوا نیست. همچنین از مسدود شدن آن آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند نه تنها تجمع باکتری‌ها می‌تواند به اثرات نامطلوب سلامتی کمک کند.

هر چه مدت زمان بیشتری کولر گازی خود را در این حالت رها کنید، احتمال بیشتری برای تنفس باکتری ها وجود دارد که منجر به واکنش های آلرژیک و عفونت می شود.