میزان راحتی تخت نوزاد و دلیل پیشنهاد پزشکان برای سفت بودن تشک و تخت نوزادان و سربازان

اگرچه طبیعی است که بخواهید گهواره کودکتان مانند تخت خودتان احساس راحتی داشته باشد، پتو گلبافت دو نفره، بالش و دوستان پشمالو برای خواب نوزادان توصیه نمی شود.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) پیشنهاد می کند که حداقل تا 12 ماهگی همه انواع ملافه های نرم – یعنی پتو، بالش، پد ضربه گیر و حیوانات عروسکی را از گهواره نگه دارید. شما باید از سن حاملگی کودک خود به عنوان یک عامل تعیین کننده استفاده کنید، نه سن تولد او.

دکتر الیزابت موری، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان گولیسانو در روچستر، نیویورک و عضو آکادمی اطفال آمریکا می‌گوید: «نوزادان واقعاً به پتو نیاز ندارند. در اینجا چیزهای دیگری است که باید در مورد اینکه چه زمانی برای نوزادی که با پتو بافتنی نوزاد به رختخواب می‌رود بی‌خطر است بدانید – بنابراین نیازی به از دست دادن خواب به خاطر آن نیست.

چگونه روتین چرت نوزاد خواب شبانه را بهبود می بخشد

پتو

چه زمانی کودک می تواند با پتو بخوابد؟

کارشناسان به دلیل ارتباط بین پانسمان تخت و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) که در آن همه علل احتمالی از بین رفته است، توصیه می‌کنند که از بستر نرم برای نوزادان تا 6 ماهگی استفاده نشود.

12 ماه از زمانی که مشخص شده است که آنها باعث خفگی تصادفی، به دام افتادن یا خفه شدن می شوند. AAP به جای آن لباس خواب نوزاد مانند پتوی پوشیدنی را توصیه می کند تا کودک شما را راحت نگه دارد و در عین حال خطر گیر افتادن در استفاده از پتو شب نما را کاهش دهد.

جوآن بکر فریدمن، مشاور خواب کودک، می گوید: «پس از 12 ماه، خطرات [SIDS] به طور چشمگیری کاهش می یابد، اما پتوهای بزرگ، ضخیم یا لحافی همچنان می توانند خطرساز باشند، به خصوص اگر نوزادی نارس به دنیا آمده باشد.» میلواکی، مشاوران خواب نخود ویسکانسین.

تا 18 ماهگی، یک پتو بافتنی نوزاد کوچک و سبک برای اکثریت قریب به اتفاق نوزادان خوب خواهد بود، اما بین 12 تا 18 ماهگی، والدین باید از صلاحدید خود استفاده کنند یا با پزشک اطفال کودک خود مشورت کنند.

  • منابع:
    1. ?When Can My Baby Sleep With a Blanket
  • تبلیغات: 
    1. مشاوران ایزوگام در زمینه تخصصی
    2. جواهرات ظریفی که با هر لباسی ست می شوند
    3. یک سال بخور نون و تره، یک عمر بخور نون و کره
    4. کره شمالی توانسته به دانش تولید پالتو های نامرئی کننده برسند