پی وی سی کلر دارر و رنگ های آن

پی وی سی کلردار. CPVC یک لوله پنج لایه بی تی اسکمی زرد رنگ است که در داخل خانه ها استفاده می شود. عمر مفید بالایی دارد، اما به سختی مس نیست. برخی از مناطق دارای آب خورنده با استفاده از لوله های پی وی سی کلردار سود خواهند برد. لوله کشی CPVC برای استفاده در سیستم های توزیع آب آشامیدنی گرم و سرد طراحی و توصیه می شود [4].

فلز مس. مس در سه درجه وجود دارد:

M برای لوله ‌و اتصالات پنج لایه های دیوار نازک (که عمدتاً در داخل خانه ها استفاده می شود)؛
L برای لوله دیواری ضخیم تر (که عمدتاً در خارج برای خدمات آب استفاده می شود).
K، ضخیم ترین (به طور عمده بین شبکه های آب و کنتور آب استفاده می شود).

مس ماندگاری طولانی دارد، بادوام است و به خوبی به شیرها متصل می شود. اگر PH آب 6.5 یا کمتر باشد نباید نصب شود. اکثر شرکت های عمومی آب را با pH بین 7.2 تا 8.0 تامین می کنند. بسیاری از شرکت‌هایی که آب منبع با pH کمتر از 6.5 دارند، آب را برای افزایش pH تصفیه می‌کنند.

سیستم های آب چاه خصوصی اغلب دارای pH زیر 6.5 هستند. در این صورت، نصب یک سیستم تصفیه برای کاهش اسیدی شدن آب ایده خوبی است .

فولاد گالوانیزه. لوله گالوانیزه به راحتی خورده می شود. عمر معمول این لوله کشی حدود 40 سال است. یکی از مشکلات اولیه فولاد گالوانیزه این است که در آب اشباع شده، لوله پنج لایه ایرانی در اثر خوردگی به شدت محدود می شود که در نهایت لوله را به طور کامل پر می کند. مشکل دیگر این است که عدم تطابق فلزات بین شیرهای برنجی و فولاد باعث خوردگی می شود.

هرگاه لوله پلی اتیلن فشار قوی با مس یا برنج برخورد کند، لوله فولادی به سرعت خورده می شود. اتحادیه های دی الکتریک را می توان بین لوله های مسی و فولادی استفاده کرد. با این حال، این اتحادیه ها در مدت زمان کوتاهی جریان را متوقف خواهند کرد.

مشکل اتحادیه های دی الکتریک این است که در صورت تماس سیم برق زنده با لوله، اثر اتصال زمین را می شکنند. برخی از شهرها برای حفظ ایمنی لوله های اتصال به زمین، نیاز به اتصال الکتریکی دارند.

  • منابع:
    1. Chapter 9: Plumbing
  • تبلیغات: 
    1. بادبادکی که با نخ پنبه ساخته شده بود به ایستگاه فضایی رسید
    2. با بیمه عمر 200 سال عمر کنید
    3. خوردن ارده کنجد لکنت زبان را از بین می برد
    4. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!